Semarang en Yogyakarta - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Danique Mulder - WaarBenJij.nu Semarang en Yogyakarta - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Danique Mulder - WaarBenJij.nu

Semarang en Yogyakarta

Door: Danique en Steven

Blijf op de hoogte en volg Danique

14 Juli 2014 | Indonesië, Lovina

Beste mensen hier weer een reisverslag voor diegene die nog geïnteresseerd zijn in meer sappige verhalen. Eindelijk heb ik zaterdag 5 juli mijn lieverd weer in de armen kunnen sluiten, dat werd tijd!
Vanaf nu reizen we lekker met z’n tweetjes verder...

Na een sightseeing tour door Semarang voor Steven met zijn persoonlijke gids hebben we onze reis voortgezet naar Yogyakarta, de culturele hoofdstad van Indonesië. Wat een verschil was dat met de sfeer en het toeristme. Ik heb nog nooit zoveel Bule’s (blanken) bij elkaar gezien! In 5 minuten op straat heb ik meer Bule’s gezien dan die 3 maanden tijd in Semarang.

In Yogya hebben we erg veel nieuwe indrukken opgedaan. Zo hebben we het Kraton bezocht en het Waterpaleis van de Sultan waar hij in zijn geheim kamertje naar zijn naakten vrouwen in het privézwembad kon kijken. Ook hebben we velen ambachten mogen beschouwen zoals het maken van traditioneel geschilderde Batik stoffen, Wayung poppen, het smeden van zilver en natuurlijk mag het proces van Kopi Luak hier niet aan ontbreken. Kopi Luak is de lekkerste koffie van de wereld, naar zeggen van de Indonesiërs. Het wordt namelijk gebrouwen van de uitwerpselen van een fred. De fred wordt los gelaten in de koffieplantage en “selecteerd alleen de beste koffiebonen”, deze eet hij op en de inwerking van maag- en darmsappen moet de koffie zijn unieke smaak geven.
Daarnaast kun je Yogyakarta niet bezoeken zonder de Borobudur tempel. Ook hier worden we weer geconfronteerd met de corruptie van Indonesië. De entreeprijs voor de tempel betraagd slechts 30.000 IDR voor lokale inwoners en maar liefst 230.000 IDR voor toeristen. Gelukkig was de tempel de moeite en het geld waard. Wat een immens complex met een prachtig geloof, het boeddhisme.
Van heilige gronden gingen we naar vurige gronden. De Merapi vulkaan, de actiefste vulkaan van de wereld die in 2010 zijn laatste en grootste uitbarsting heeft gehad. Rond de vulkaan hebben we stenen kunnen voelen die hedendaags nog steeds warmte afgeven na de laatste uitbarsting.

Vanuit Yogyakarta hebben we onze reis voortgezet naar Bali, waar we nu onze eerste dag in Lovina hebben doorgebracht. Morgen staat een tocht naar de dolfijnen en snorkelen op het programma en overmorgen gaan we Lovina weer verlaten voor Candidasa.

Hopelijke hebben jullie genoten van ons verhaal, we zullen er nog eentje plaatsen voordat we terug vliegen naar Nederland om ook de rest van de ervaringen met jullie te delen. Helaas kunnen we geen foto’s plaatsen, deze zullen snel volgen op facebook als we weer terug zijn in ons koude kikkerlandje.

• 14 Juli 2014 - 16:44

Eline Hietkamp:

Leeeeeuheuk! Geniet nog lekker saaampies! tot snel xx

• 14 Juli 2014 - 18:37

Ted En Nellie:

Leuk verslag, have fun de laatste 2 weken

• 14 Juli 2014 - 23:45

Theo En Leontine:

Danique, hartstikke lief van je ons toch noch verder op de hoogte te houden, ondanks dat je Steven lekker weer lekker dicht bij je hebt. Na werken nu lekker vakantie vieren op Bali
    Veel plezier samen!!.....tot D"sseldorf

• 15 Juli 2014 - 22:38

Mschomper:

Geniet met Steven in Bali. Het moet daar erg mooi zijn.

• 15 Juli 2014 - 23:38

Jeanne:

Heej Danique. Heerlijk he, nog samen ffkes genieten met jou menneke in Bali.
    Nog een hele fijne vakantie en tot ziens weer in"Bolder".xx